مقاله فارسی تاريخچه پيدايش كونگ فوتوا

مقاله فارسی تاريخچه پيدايش كونگ فوتوا

تاريخچه پيدايش كونگ فوتوا
كونگ فوقدمتي تقريبا برابر تاريخ نسل بشر دارد ولي رشد ونمو اين هنر از هنر قديمي چيني به مفهوم طريق مشت زني يا كمپو سرچشمه ميگيرد.درباره ريشه كمپو يك داستان قديمي چنين بيان ميكند:
يكي از پيروان مكتب بودا«دارو ما تائيشي» از هندوستان براي آموزش اصول دين بودا به پادشاه ليانگ به چين سفر كرد.او براي رسيدن به چين راه طولاني و خطرناك را نياز به قدرت و مقاومت جسمي و روحي فوق العاده داشت به تنهايي طي كرد و در معبدي بنام شائولين سو اقامت گزيد و به تعليم مكتب خويش پرداخت تعليمات شديدي فكري او باعث خستگي ومنزوي شدن شاگردان او شد در مرحله بعدي او به شاگردانشتوضيح داد كه هر چند هدف دين بودا سالم سازي روح انسان مي باشد اما روح و جسم از همديگر جدا نيستند و هنگامي كه شخص در ضعف فيزيكي باشد نمي تواند اما روح و جسم و روح از همديگر جدا نيستند و هنگامي كه شخص در ضعف فيزيكي باشد نمي تواند به تزكيه نفس دست يابد دارو ما براي ايجاد نيروي فيزيكي برتر 9 سال وقت صرف كرد و ساكت و آرام در دنياي درون خود فرو رفت پس از اين مدت حركات سريع براي دست وپا ابداع كرد. كه همين حركات پايه و اساس بيشتر ورزشهاي رزمي امروزي است.
برخي از اصطلاحات در كونگ فوتوآ :
تكنيكنهاي كونگ فو
در هنر كونگ فو 73000 تكنيك تركيب عكس العمل سازي وجود دارد تكنيك يك رابطه فني ورياضي مي باشد . و تركيب يك عامل شيميايي و عكس العمل سازي از عوامل فيزيكي مي باشد اين حركات طوري طراحي شده اند كه در هر خط(فرم) نسبت به پيشرفت همراه در طول تمرين حركات از ساده به مشكل رفته رفته كامل مي شود و دراثر تمرين تكنيكهاي كونگ فو ماهيچه بدن در زواياي خاصي تقويت شده و هماهنگي اعصاب و عضلات به حد اعلاب خود ميرسد استقامت بدن بيشتر شده وقدرت قلب افزايش مي يابد. تنفس تنظيم شده و با درست نفس كشيدن جلوي خستگي بدن گرفته مي شود و رد بعد رواني نيز با اجراي تكنيكهاي كونگ فو روح انسان نشاط وشادابي خاصي يافته و به آرامش مي رسد كه باعث روشن بيني و نو آوري و هماهنگي كامل روح جسم مي شود.
توصيه استاد:
از همين الان كه وراد فنون كونگ فو مي شويد. توصيه مي كنيم كه هيچ وقت در چنگال خشم گرفتار نشويد و همچنان آنچه را گفتم بياد داشته باشيد و راه مقابله با خشم را چنين بيان مي كنم:
1-پرورش بدن و تقويت مزاج
2-اجتناب از مجازات
3-عادت دادن خود به تامل وتفكر
4-پرورش و تقويت اراده
5- استمداد از حس غرور و عزت نفس
6- جلب توجه خود به موضوعي تازه
7-شستن دست و صورت با آب سرد
و در بخشي از سوگند كونگ فو ميخوانيم.
« مي كوشم تا همچون فرهنگ درخشان ديرينه خود روان مردم گيتي را به نيروي راستي ومنش پاك توانا سازم تا آشتي پديد آورم.»
پس كونگ فو قدرت آشتي و صلح بين انسانهاست.
«بزرگترين شجاعت فروبردن خشم است »
پس از چندي شاگردان او از جنگجوترين افراد چين محسوب شدند وهنري را كه ايشان ياد گرفته بودند به كمپو يا شائولين سو معروف گرديد.و پايه و اساس ورزش ملي چين را بنا نهاد.
اين هنر بعدا طي سفرهاي تجاري بازرگانان كه نياز به امنيت داشتند آموخته شد وبه ساير ممالك از جمله ژاپن-كره – هنگ و كنگ و غيره انتقال يافت و پايه واساس ورزشهاي رزمي شرقي چون كاراته و… را بنا نهاد .اما بيشتر اين افراد فقط به نيروي تني اين هنر توجه كردند و از فلسفه عميق و قدرتهاي دروني اين هنر غافل شدند و به تدريج فلسفه اين هنر به فراموشي سپرده شد.
اين هنر در ايران توسط ابراهيم ميرزائي شالبند قرمز كانگ فو بصورت تز علمي مطرح شد كه ايشان اين هنر را با آداب و سنن و فرهنگ غني ايراني و مطابق فرمول تن ايرانيان
بنيان نهاد به همين علت اسامي و معاني اين هنر ايراني است حركات و تكنيكهاي اين هنر با توجه به نوع فيزيولوژي و آب و هوا و تغذيه مردم ايران زمين طرح ريزي شده است وبراي همين پيشرفت اين هنر در ايران خيلي سريع و چشمگير بوده است.
از اسرار معابد كونگ فوتوا
اين است طريقت دانايان به تن و روان انسان شاهكار جهان داراي قدرتي نامحدود وسلسه اي از شعور و انديشه است بايد وي را درحريم معنويت جستجو كرد به اين اماج و توان؛ و تو اي انسان كه بر ما نشسته و تفكر آغاز نمودي اين راه راهي بي پايان و انديشه جهان و انسان، انسان بي زمان يا فرهنگ زمان در بي زمان است.
زمان ما بي زمان ، راه ما بي پايان ، حرم ما حداقل ، سخن ما بخود است فوتوا دنياي حركت است، حركت براي توانايي،حركت به عدالت مطلق ،حركت در راستي و درسي و درسي،حركت به سلامت جامعه ، حركت به ذات انديشه كه اسرارش در زبان روح است.اساس اين حركت و راه و رسم آئين پرستش خدايي است . خدا از ماجرا نيست ، خدا به انديشه ي هر انسان آماج برتري است.
فلسفه لباس سياه
در كونگ فو سياه مقدس مي باشد بدين منظور كه سياهي در مقابل رنگهاي ديگر مقاومت مي كند و نفوذ هر رنگ بر آن بي اثر است . پس اين نمايانگر آن مي باشد كه ما نيز در مقابل رنگها و نيرنگها مانند سياه اصالت خويش را حفظ خواهيم كرد و از نظر علمي رنگ سياه نمي گذارد كه انرژيي كه در اثر سوخت وساز مواد در بدن توليد مي گردد از دست برود و در خويش نگه مي دارد ضمناً از پيري زود رس و كوفتگي و خستگي مي كاهد.
سبك كونگ فوتوآ به 4 بخش كلي تقسيم مي گردد.
1-مماي (اجراي فنون)
2-مايانا (مبارزه )
3-بازمايانا (مبارزات آزلورينگي )
4-توتايما (هنرهاي فردي)
مدارج تكنيكي ومثالهاي كوتگ فوتوآ
شال سفيد: (به معني آمادگي و ورود به بعد براي خود سازي
شال سبز : به معني روييدن در فضاي فيزيكي
شال قهوه اي : به معني سوختن و رويا رويي در ميدانهاي مبارزه
شال مشكي :به معني عبور از مرز تاريكي ها و ابداع تكنيكهاي كونگ فو
شال قرمز : به معني فلسفه گرايي وپرداختن به مسائل روحي و رواني است.
شال زرد: اين شال براي تنبيه شاگردان خاطي به كار گرفته مي شود وشخص خاطي بدليل خطايي كه از او سرزده از طرف استاد تنبيه مي شود.
فلسفه خط
خط در كونگ فوتوآ فوتوآبه معناي موجي از تفكر مغز مي باشد. و نشان واره جهتي از چين هاي مغز و بكار گيري نيروي فكري و گامي به سوي مقام رفيع انساني بوده و نيز مجزا شدن انسان از حيوان وفهم اين نكته به جهانيان كه اين تفكر قالبي نبوده و همواره در حال تغيير و تبديل مي باشد.
مراحل درجات كونگ فو وسرعت معيار براي هفت خط كونگ فوتوآ
خط (1) آناتوآ(يك دقيقه – شال سفيد)
خط (2) آناتودو (5/1 دقيقه – شال سفيد)
خط (3) سه تو (2 دقيقه –شال سبز)
خط (4) سام سامائه (5 دقيقه- شال سبز)
خط (5) مابانا(10 دقيقه – شال قهوه اي)
خط (6) كوانا دولت (4 دقيقه – شال قهوه اي )
خط (7) وايما باتو(5 دقيقه- شال مشكي )
خط (8) ساي ( شال مشكي )
خط (9) ركيما(شال مشكي )
(همراه) شالبند سفيد : قدم نهادن در دنياي كونگ فو مي باشد
(راهدان) شالبند سبز: شالبند سبز : مرحله ديپلم و عالي كونگ فو مي باشد.
آناتوا :
آناتوا : به معناي من مساوي تو.تو مساوي من. من وتو به معناي ما وما يعني عالم كيهان شاهين نماي ترازوي آفرينش از تن وروان و گوهر بودگي انسان وكشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانايان و آگاهي به آزادي انسان كه تا به امروز نهفته است آناتوا با 515 تكنيك تركيب عكس العمل سازي و خاصيتهاي موجي بر اسرار هندسي و خلاف حركت بدني در مسير عالم ذرات و مجموعه اسرار آشكار و پنهان كه راز جهانش مي ناميم.
آناتودو: به معناي اسرار خلقت يا هستي و يا نبرد به تركيب نيستي است.آتادو با 317 تركيب عكس العمل سازي و خاصيتهاي خلاف موجي به منظور برگردان عالم

فایل : 10 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...