کارآموزی معماری روش های منظرسازی و طراحی فضای سبز و …

کارآموزی در مورد معماری روش های منظرسازی و طراحی فضای سبز و …

دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شهر ری
رشته نقشه کشی معماری
گزارش کارآموزی
روش های منظرسازی و طراحی فضای سبز و …
محل کارآموزی
مهندسین مشاور سازه معماری امروز
استاد راهنما
آقای مهندس صمد محمد ابراهیم زاده سپاسگزار
دانشجو
فرنوش مهدی نژاد
نیمسال دوم 88-87
با تشکر و قدردانی از :
در ابتدا شکر و سپاس خداوند بزرگ را که این بنده حقیر را در تمامی مراحل یاری نمود و سپاس و قدردانی از استاد راهنما جناب آقای مهندس صمدمحمد ابراهیم زاده سپاسگزار که توانستم با کمک ایشان این مرحله از تحصیل را به پایان برسانم و همچنین شرکت مهندسین مشاور سازه معماری امروز بخصوص مدیر عامل شرکت جناب آقای مهندس ابراهیم ضیائی ثانی که مرا یاری و راهنمایی کردند .
تقدیم به :
پدر و مادر عزیزیم که هر چه هستم از آنهاست و سپاس فراوان از پدر عزیزیم که همیشه در همه مراحل اینجانب را پشتیبانی و حمایت کرده است .
“فهرست مطالب”
موضوع صفحه

“خلاصه گزارش کارآموزی”

اینجانب فرنوش مهدی نژاد از تاریخ 19/12/87 لغایت 21/02/88 به مدت سه روز در هفته، روزانه 8 ساعت در شرکت مهندسین مشاور سازه معماری امروز واقع در خیابان شریعتی- خیابان یخچال- تقاطع شیدایی- بن بست زهره- پلاک 10 جدید مشغول به کارآموزی بوده ام .
در ابتدا شروع به فراگرفتن مباحث لازم جهت انجام کارآموزی نمودم . در دو هفته اول (6 روز اول کارآموزی) اتوکد را به صورت آموزشی و با پلان های تمرینی سپری کردم که سرپرست کارآموزی این امکان را در اختیارم قرار دادند و کمک های لازم را جهت فراگیری بهتر آنها انجام دادند که پلان های تمرینی برای روان شدن و فراگیری بهتر اتوکد کمک بسیار خوبی بودند . سپس در هفته سوم و چهارم مشغول طراحی معماری که در زمینه Landscaping و منظرسازی شهری بود، شدیم . پروژه هایی که در این زمینه مورد مطالعه انجام گرفت عبارتند از :
منظرسازی جداره خیابان استقلال- آزادراه شهید زین الدین : تاثیر تصاویر گذرا و آنی در ذهن مردم بسیار زیاد و قابل توجه است و چنانچه این تصاویر بار معنایی داشته باشند، تاثیرشان بیشتر خواهد بود . جداره های شهری و حاشیه بزرگراه ها از جمله مهمترین مکان هایی هستند که بیشترین بازدید کننده را داشته و متعلق به همه اقشار مردم می باشد . در این فضا 4 عنصر
اصلی آب، خاک، باد و آتش معرفی می شوند و نهایتاً در قسمت میانی گفته می شود که طبیعت زائیده تلفیق این عناصر است .
طراحی جداره داخلی زیرگذر شرقی و غربی آزادراه شهید زین الدین : ابتدا چند طرح بر اساس اینکه حس حرکت و آرامش را در طول مسیر برای سرنشینان القا کند و ریتم و حرکت به سمت جلو را نشان دهد بصورت اتود ارائه و پس از تائید به صورت کدی درآمد . البته این نکته نیز مدنظر بود که طرح بصورتی نباشد که راننده تمرکز خود را در مسیر از دست دهد و جلب توجه کند .
طراحی سردرب نمایشگاه تخصصی گل و گیاه تهران : سازه نمایشگاه تخصصی گل و گیاه واقع در اتوبان چمران- کنار بوستان گفتگو- چند سال پیش اجرا شده بود که طرح معماری و تکمیل آن توسط مهندسین مشاور سازه معماری امروز ادامه یافت . طراحی سازه این پروژه بصورت کاملاً مدرن اجرا شده است . بنابراین در طراحی سردرب نمایشگاه نیز سعی بر این بوده که از المان های مدرن و سبک استفاده شود تا بتوان ادعا کرد که این سردرب معرف نمایشگاه است .
و در فصل دوم بشرح پروژه های انجام شده پرداخته ام . در هفتــه های پنجـم، ششـم و هفتـم که هفته های آخری کارآموزی نیز بود، با توجه به مصالح بکار رفته و رنگ آمیــزی مصــالح و نحوه اجرا، نقشه های فاز II آن تهیه گردید .
معرفی شرکت :
شرکت مهندسین مشاور سازه معماری انگام در سال 1364با نام مهندسین مشاور ایران- سازه -آب ، با هدف فعالیت در رسته های سیویل،سازه، معماری و خدمات شهری تاسیس گردید.این شرکت بعد ها در سال 1379 با تشکیلاتی جدید به مهندسین مشاور سازه معماری امروز تبدیل گردید و فعالیت های کاری خود را با همکاری کادری بیش از 40 نفر از مهندسین و تکنسین های مجرب، به طور گسترده ای ادامه داد.
در حال حاضر شرکت در زمینه هایی به شرح زیرمشغول بکار می باشد :
انجام مطالعات ، طراحی ، و نظارت عالیه و مقیم پروژه های سیویل – سازه و مخازن
مدیریت و نظارت بر امور طراحی و اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و غیر عمرانی
طراحی معماری ،شهرسازی و طراحی داخلی پروژه های بزرگ عمرانی و غیر عمرانی
برنامه ریزی و طراحی شهری

فایل : 36 صفحه

فرمت : Word

27500 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط