پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی
پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی
پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی و تأثير آن بر اثربخشي نظام كيفيت به همراه فهرست منابع و مواخذ
فایل اصلی پروپوزال : DOC
حجم فایل : 93 KB
تعداد کل صفحات : 26 صفحه
پروپوزال يا طرح تحقيق، پيش نويس پژوهشي است كه شما مي بايست براي اخذ مدرك تحصيلي خود انجام دهيد. در پروپوزال، شما به معرفي موضوعي كه براي پايان نامه خود انتخاب كرده ايد، توضيح اهميت آن موضوع، ذكر پژوهش هايي كه در گذشته در اين باره صورت گرفته، و نتايجي كه فكر مي كنيد از تحقيق خواهيد گرفت می پردازيد. هم چنين روش يا روش هايي كه در پژوهش از آن ها بهره خواهيد گرفت را ذكر مي كنيد.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
عنوان مطالب……….. صفحه
فهرست تفصيلي-بخش 1
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761694 \h
1
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390034000000
1-1- بيان مسأله پژوهش………………………………………………………………………………….. PAGEREF _Toc63761695 \h
2
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390035000000
1-2- قلمرو پژوهش (زماني و مكاني)…………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761696 \h
3
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390036000000
1-3- اهميت موضوع و انگيزه انتخاب آن……………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761697 \h
4
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390037000000
1-4- هدفهاي پژوهش…………………………………………………………………………………….. PAGEREF _Toc63761698 \h
5
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390038000000
1-5- سوالهاي پژوهش……………………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761699 \h
6
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003600390039000000
1-6- معرفي متغيرها………………………………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761700 \h
8
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700300030000000
1-7- تعريف واژهها………………………………………………………………………………………….. 8
1-8- تعريف عملياتي متغيرها………………………………………………………………………….. PAGEREF _Toc63761702 \h
11
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700300032000000
1-9- روش پژوهش……………………………………………………………………………………….. PAGEREF _Toc63761703 \h
11
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700300033000000
1-10- ساختار گزارش……………………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761704 \h
12
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700300034000000
فهرست تفصيلي- بخش 2
3- روش پژوهش………………………………………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761734 \h
47
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330034000000
3-1-تعريف روش پژوهش………………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761735 \h
47
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330035000000
3-2- جامعه آماري و گروه نمونه مورد مطالعه……………………………………………………… PAGEREF _Toc63761736 \h
47
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330036000000
3-2-1- خصوصيات جامعه آماري…………………………………………………………………….. PAGEREF _Toc63761737 \h
47
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330037000000
3-2-2- برآورد حجم گروه نمونه………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761738 \h
48
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330038000000
3-3- ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761739 \h
49
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700330039000000
3-3-1- ابزار اندازهگيري فرهنگ سازماني برودفوت و اشكنسي……………………………. PAGEREF _Toc63761740 \h
49
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340030000000
3-3-2- ابزار سنجش گرايش به اثربخشي نظام كيفيت………………………………………. PAGEREF _Toc63761741 \h
51
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340031000000
3-3-3- اعتبار و روائي اندازهها………………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761742 \h
52
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340032000000
3-3-3-1-اعتباريابي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت……………. PAGEREF _Toc63761743 \h
52
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340033000000
3-3-3-2- رواسازي مقياسهاي فرهنگ سازماني و اثربخشي نظام كيفيت……………. PAGEREF _Toc63761744 \h
53
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340034000000
3-4- طرح پژوهش و روشهاي تجزيه و تحليل دادهها…………………………………………… PAGEREF _Toc63761745 \h
54
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340035000000
3-4-1-تحليل واريانس…………………………………………………………………………………… PAGEREF _Toc63761746 \h
55
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340036000000
3-4-2- آزمون HSD توكي……………………………………………………………………………. PAGEREF _Toc63761747 \h
55
08D0C9EA79F9BACE118C8200AA004BA90B02000000080000000D0000005F0054006F006300360033003700360031003700340037000000
3-4-3- ضريب همبستگي گشتاوري پيرسون………………………………………………………….
فهرست منابع
قسمت هایی از متن فایل
1-1- بيان مسأله پژوهش
موضوع پژوهش حاضر « بررسي و تجزيه و تحليل ويژگيهاي فرهنگ سازماني شركت کیفیت نشان پارسیان و تأثير آن بر اثربخشي نظام كيفيت از ديد كاربران داخلي» ميباشد.
«فرهنگ سازماني[1] را در متون مديريت به عنوان مجموعهاي از ادراكات، هنجارها و ارزشهاي مشتركي دانستهاند كه مورد پذيرش اعضاي سازمان بوده و در عمق زندگي سازماني جريان دارد» (الواني، 1378، 30). مجموعه مورد نظر، كه در واقع معرف شخصيت و هويت هر سازمان است، موضوع نسبتاً جديدي است كه از حدود دو دهه قبل در ادبيات مديريت مطرح گرديده و به استناد پژوهشهاي فراواني كه در اين باره صورت پذيرفته است تأثير ويژه و تعيين كنندهاي در موفقيت و شكست بسياري از فعاليتهاي مديريت و سازمان و از جمله نظامهاي مديريت/تضمين كيفيت ايفا مينمايد.
پژوهش حاضر به دنبال پاسخگوئي به سه سئوال مهم زير است.
نخست، با توجه به الگوها و نظريههاي نوين فرهنگ سازماني چه فرهنگ سازماني بر شركت کیفیت نشان پارسیان حاكم است و اين فرهنگ داراي چه ويژگيهائي است؟
دوم، آيا از ديد معاونين، مديران، كارشناسان و تكنيسينهاي شركت به عنوان كاربران داخلي نظام تضمين كيفيت (كه بر اساس الگوي استاندارد جهاني ISO 9000-1994 از بيش از دو سال قبل در شركت مستقر و به مرحله اجرا درآمده است)، نظام اثربخشي ارزيابي ميگردد يا خير؟
سوم، آيا همان گونه كه در مباني نظري موضوع پژوهش اشاره شده، ارتباطي ميان فرهنگ سازماني حاكم بر شركت کیفیت نشان پارسیان و نگرش كاربران داخلي نظام كيفيت نسبت به اثربخشي اين نظام وجود دارد يا خير؟
1-2- قلمرو پژوهش (زماني و مكاني)
………………………
………………………
فهرست منابع و مآخذ
الف)كتابها و مجلات فارسي:
1. آذر ، عادل، مؤمني، منصور آمار و كاربرد آن درمديريت (تهران:سمت، 1375، چاپ اول)
2. الواني، سيد مهدي، آئينها و رسوم سازماني، طريقي در شناخت فرهنگ سازماني، مديريت و توسعه، دوره اول، شماره 1،1378
3. ايرانزاده، سليمان، مديريت فرهنگ سازمان (تبريز: مؤلف، 1377 ، چاپ اول)
4. اشنايدر، سوزان. سي و بارسو، ژاان – لوئي، مديريت در پهنة فرهنگها، مترجمان: سيد محمد اعرابي و داود ايزدي، (تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي، 1379،چاپ اول)
5. پترسون، جيمز جي، ايزو9000 استاندارد جهاني كيفيت ، ترجمه، حسين ظهوريان با همكاري عليرضا متكلم، انتشارات رسا، 1375 (چاپ اول )
6. ساعتچي، محمود، روانشناسي بهرهوري (تهران: مؤسسه نشر ويرايش، 1380،چاپ سوم)
7. سدان، جان، سايه شك و ترديد براستاندارد ايزو 9000، كيفيت و بهرهوري، شماره سوم، تابستان 1377، صص57-59
8. شيولسون، ريچارد، استدلال آماري در علوم رفتاري، ترجمه و نگارش: عليرضا كيامنش، چاپ اول ـ جلد اول (مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهي، 1377)
9. شيولسون، ريچارد، استدلال آماري در علوم رفتاري، ترجمه و نگارش: عليرضا كيامنش، چاپ دوم ـ جلد دوم (مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهي، 1377)
10. حقيقي، محمدعلي و ديگران، مديريت رفتار سازماني، (تهران: انتشارات ترمه،1380، چاپ اول)
[1] – organizational culture
- کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.