پاورپوینت رفتار سازمانی

پاورپوینت رفتار سازمانی

ارائه تعریفی از رفتار سازمانی

vرفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرشهای افرادی که سازمان را تشکیل می دهند.

vدر رشته رفتار سازمانی سعی می شود تا مطالعه یا بررسی منظم جایگزین قضاوت شهودی شود. یعنی کاربرد مدارک و شواهد علمی که در شرایط کنترل شده جمع آوری می گردد، به شیوه ای معقول و حساب شده مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت بر می آید.

هدف های رفتار سازمانی

vهدفهای رفتار سازمانی عبارت اند از توجیه، پیش بینی و کنترل رفتار انسانی.

  • توجیه: هنگامی که درصدد بر می آییم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا فرد یا گروه، کاری را انجام دادند، در واقع به دنبال بیان یا توجیه هدف هستیم.
  • پیش بینی: هدف از پیش بینی توجه به رویدادهای آینده است. از این رو، مدیریت درصدد بر می آید تا مشخص کند که نتیجه یک اقدام خاص چه خواهد بود. مدیر یا رئیس یک واحد تولیدی کوچک که میخواهد کارکنان خود را مور ارزیابی قرار دهد و ببیند واکنش آنان نسبت به نصب یک دستگاه جدید خودکار چیست، در واقع درصدد پیش بینی بر می آید.

 بهبود کیفیت و بازدهی

vکاربرد مدیریت کیفیت جامع در رفتار سازمانی بسیار مورد توجه است، زیرا اجرای چنین برنامه ای باعث می شود که کارگر یا کارمند در آنچه میخواهد انجام دهد، دوباره بیندیشد و در فرایند تصمیم گیری های واحد یا سازمان خود مشارکت فعال داشته باشد.

vدر زمانی که تغییرات بسیار شدید و سریع است اگر از این دیدگاه به موضوع نگاه کنیم: «چنانچه قرار باشد کار را از اول آغاز کنیم، چگونه باید آن را انجام داد؟» باید از روش مبتنی بر بهبود کیفیت استفاده کرد. اجرای چنین روشی مدیران را وادار می کند تا یک بار دیگر شیوه انجام امور را مورد توجه قرار دهند و ببینند که اگر قرار بود کار را از نو آغاز کنند چگونه ساختار سازمان را تعیین می کردند.

 

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط