پاورپوینت تغییرات آب، یخ و هوا

پاورپوینت تغییرات آب، یخ و هوا

تغییر گوی زمین

زمین از ابتدا دارای گازهای حاوی آب بوده و آتشفشان ها نیز به افزایش این ماده کمک کرده اند، بیشتر آب سطح زمین منشأ خارجی دارد و از ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ ها به دست آمده است. بیش از ۴۰ درصد حجم کلی ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ ها از آب تشکیل شده است. به همین دلیل وقتی به سمت زمین حرکت می کنند، به دلیل سوختن هلیوم و هیدروژن از خود نور تولید می کنند. در تأثیر این دیدگاه محققان دریافتند که نسبت هیدروژن در ستاره دنباله دار هالی در محدوده هیدروژن آب اقیانوس هاست.

در حال حاضر شاهد نوسان بعضی عناصر اقلیمی هستیم نه تغییر آب و هوا، عوامل اصلی عبارتند از:

تغییر تابش خورشید و عرض جغرافیایی

خورشید، تنها منشا و منبع گرمای زمین است، اگر چه تخریب رادیواکتیو برخی سنگ ها و فعالیت های آتشفشانی هم مقادیر گرما به سطح زمین اضافه می کنند، مقدار انرژی تابشی دریافت شده در سطح زمین، در شرایطی که زمین آرام باشد، بیش از دیگر عامل هاست. از آنجا که خورشید انرژی تابشی خود را در فضا در همۀ جهات پخش می کند، زمین تنها بخش کوچکی از آن را دریافت می کند. به علاوه عوامل مختلفی مانند ابرها، غبار و ذرات بسیار ریز، مقادیری از آن انرژی را قبل از آنکه به طور موثر، اتمسفر یا سطح زمین را گرم کند، دوباره به فضا منعکس می کنند. مقدار تابش ورودی خورشید در قسمتهای مختلف بر حسب زاویه برخورد اشعه خورشید با سطح زمین، طول روز و شب، و مقدار بازتاب و انعکاس به فضا متفاوت است و از جایب به جای دیگر تغییر می کند.

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط