مقاله کامل سواد بهداشتی و شیوع کووید 2019 (19-COVID)

مقاله کامل سواد بهداشتی و شیوع کووید 2019 (19-COVID)

سواد بهداشتی و شیوع کووید 2019(19-COVID)
مطابق توصيه WHO ، برای بيماری هایی که واکسن و درمان ندارند و بسيار مسری نيز می باشند بهترین کار قرنطيه سری وفوری می باشد[1]. با توجه به اینكه بيماری ویروس کرونا بسيار مسری و از طریق ریز قطرات تنفسی و تماس محافظت نشدهبا سطوح آلوده کننده بوده و واکسن و درمان اختصاصی نيز ندارد یكی از گزینه های مناسب مبارزه با بيماری قرنطينه فوریکانون های آلوده می باشد[4-2].
به عبارتی اقدامات انجام شده برای کاهش مقدار زمانی که افراد در محيط های شلوغ صرف می کنند می تواند در کاهش انتقال 19-COVID در جامعه مؤثر باشد. در مرحله اوليه شيوع، استراتژی اصلی تمرکز بر جلوگيری از انتشار آلودگی اوليه، کنترل منب عفونت و جلوگيری از گسترش بيشتر بيماری است [2].
لذا با توجه به عدم انجام قرنطينه اوليه کانون های آلوده و منوط دانستن این امر به ” قرنطينه فردی” شایان ککر است دربحث سلامت عمومی اجرای “قرنطينه فردی” در جوامعی مصداق دارد که دارای سطح سواد سلامت(Health Literacy) با بوده و مردم در پی ارتقای سلامتی خود و دوری از بيماری هستند.
سواد سلامت به ميزان توانایی افراد در به دست آوردن، تحليل کردن، و فهميدن اطلاعات و خدمات اوليه بهداشتی تا بتوانند در مورد مسا لمربوط به سلامتی خود تفكر نقادانه داشته و تصميم های درستی را اتخاک کنند گفته می شود [6-5]

فایل : 4 صفحه

فرمت : Word

37900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط