مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال

مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال

مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال

فهرست مطالب

مقدمه……………………………………………………………………………………………… 1907

تاريخچه ………………………………………………………………………………………….. 1908

تعريف بهداشت روان ………………………………………………………………………………. 1908

تعريف سازمان جهاني بهداشت روان عبارت است از………………………………………………….. 1909

ويژگي هاي افرادي كه از نظر رواني سالم هستند …………………………………………………….. 1909

چند نشانه هشدار دهنده براي ضعف رواني …………………………………………………………… 1909

جمعيت هاي آسيب پذير در بهداشت روان…………………………………………………………….. 1910

بيان مسئله…………………………………………………………………………………………. 1931

ارزيابي نوزادان و كودكان خردسال………………………………………………………………….. 1932

مشكلات شايع در نوزادان وكودكان خردسال …………………………………………………………. 1934

مشكلات خواب…………………………………………………………………………………….. 1934

مشكلات غذا خوردن……………………………………………………………………………….. 1935

تأخير در رشد……………………………………………………………………………………… 1935

Pica در نوزادي و كودكي ………………………………………………………………………… 1936

حملات ريسه رفتن…………………………………………………………………………………. 1936

انگشت مكيدن و ناخن جويدن……………………………………………………………………….. 1936

اختلال دلبستگي …………………………………………………………………………………… 1936

يافته هاي باليني …………………………………………………………………………………… 1937

جدول 1- علل عمده كم تواني ذهني……………………………………………………………… 1937

كم تواني ذهني…………………………………………………………………………………….. 1938

جدول 2- اصول راهنما در تشخيص توانايي هاي افراد« كم توان ذهني »………………………………..1938

جدول 3- موارد عمده نوروبيولوژيك همراه با اختلال اوتيستيك:………………………………………… 1938

منابع……………………………………………………………………………………….. 1939

 

مقدمه

بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجود داشته و هيچ فردي، از هيچ طبقه اقتصادي  اجتماعي

خاصي، در مقابل آن ها مصونيت نداشته و خطري است كه بشر را همواره تهديد مي كند. خوشبختانه نهضت

بهداشت رواني در نيم قرن اخير، افكار غلط و خرافات در مورد اين بيماري ها را كنار گذاشته و نشان داده كه اولا

بيماري هاي رواني، قابل پيشگيري بوده و ثانيا در صورتي كه مانند ساير بيماري ها به موقع تشخيص داده و تحت

درمان قرار گيرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن ها كاسته خواهد شد . در راستاي همين عقيده ,

بهداشت رواني كه جزئي از بهداشت عمومي محسوب مي شود به پيگيري موارد زير مي پردازد :

  • افزايش سطح بهداشت رواني از طريق ارتقاء آگاهي هاي جامعه در مورد اين بيماري ها
  • شناسايي و تشخيص زودرس اختلالات رواني و درمان آنها
  • پيشگيري از عوارض و عود بيماري و توانبخشي بيماران
  • پيشگيري از بروز بيماري هاي رواني از طريق پيشگيري و درمان بيماري هاي جسمي

تاريخچه

در حقيقت بهداشت روان را مي توان يكي از قديمي ترين موضوعات به شمار آورد . زيرا بيماري هاي رواني

از زمان هاي قديم وجود داشته , بطوريكه بقراط در حدود 400 سال قبل از ميلاد عقيده داشته كه بيماران رواني را

مانند بيماري جسمي بايد درمان كرد . تقريبا از سال 1930 يعني بعد از تشكيل اولين كنگره بين المللي بهداشت

روان بود كه اين رشته بصورت جزئي از علوم پزشكي درآمد و سا زمان هاي روانپزشكي و مراكز پيشگيري در

كشورهاي مترقي يكي بعد از ديگري فعاليت خود را شروع كردند.

در سال 1930 اولين كنگره بين المللي بهداشت روان با شركت نمايندگان پنجاه كشور در واشنگتن

تشكيل شد و مشكلات رواني كشورها و مسائلي از قبيل تاسيس بيمارستان ها , مراكز درمان سرپايي , مراكز

كودكان عقب مانده ذهني و نظاير آن مورد مطالعه قرار گرفت . ولي در 18 سال بعد يعني در سال 1948 در سومين

كنگره بين المللي بهداشت روان كه در لندن تشكيل شد اساس فدراسيون جهاني بهداشت روان بنيان گذاري شد و

در همان سال اين فدراسيون به عضويت رسمي سازمان يونسكو و سازمان جهاني بهداشت درآمد بطوريكه اين

مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال

25900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط