كارآموزي تعميرگاه مجاز محسن

كارآموزي در تعميرگاه مجاز محسن

فهرست مطالب
عنوان صفحه
سيستم سوخت رساني انژكتوري 1
عملگرها 3
پمپ بنزين 6
سنسورهاي فشار هواي منيفولد 9
سنسوردماي هواي ورودي 11
رله دوبل 12
سنسور ضربه 13
سنسور سرعت خودرو 16
پتانسيو متر تنظيم CO 20
انژكتورها 21
واحد كنترل مركزي ECU 23
روش تجديد حافظه 26
انواع سيستم انژكتوري 27
سنسور فشار منيفولد هواي ورودي 29
سنسور دور موتور 33
سنسور دماي هواي ورودي 35
سنسور دماي مايع سيستم 35
كويل دوبل 39
استپ موتور 40
انژكتورها 41
پمپ بنزين برقي 42
پيش گرمكن دريچه گاز 44
رله قطع كن كمپرس كولر 45
لامپ عيب ياب 47
كانكتور اتصال 47
نمايشگر دور موتور 48
سيستم سوخت رساني انژكتوري:
1ـ واحد كنترل كننده الكترونيكي Ecu) موتور(
2 ـ سنسور دور موتور
3 ـ سنسور فشار هواي منيفولد
4 ـ پتانسيومتر دريچه گاز
5 ـ سنسور دماي آب
6 ـ سنسور دماي هواي ورودي
7 ـ سنسور سرعت خودرو
8 ـ اكسيژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد)
9 ـ باتري
10 ـ رله دوبل (در خودرو پژو 206 مالتي پلكس وجود ندارد)
11 ـ كويل دوبل
12 ـ باك بنزين
13 ـ پمپ بنزين
14 ـ صافي بنزين
15 ـ ريل سوخت
16 ـ رگولاتر فشار سوخت (در خودرو پژو 206 بر روي پمپ بنزين نصب شده است . فشار آن در پژو پارس با سيستم مگنتي مارلي5/2 بار و پارس وسمند با سيستم ساژم حدود 3 بار وپيكان انژكتوري 5/3 بار است)
17 ـ انژكتور
18 ـ مخزن كنيستر (در خودروهاي ما نصب نشده است)
19 ـ شير برقي كنيستر (در خودروهاي مانصب نشده است )
20 ـ دريچه گاز
21 ـ گرم كن دريچه گاز (فقط در خودروهاي پارس وسمند نصب شده است)
22 ـ موتور مرحله‌‌‌‌اي دور آرام
23 ـ لامپ اخطار سيستم جرقه و انژكتور
24 ـ سوكت اتصال به دستگاه عيب ياب
25 ـ سنسور ضربه
26 ـ سوييچ فشار فرمان هيدروليك (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد)
اجزايي كه به E.C.Uپيغام ارسال مي‌‌‌‌‌‌كنند:
BSI/8221 ـ ايموبيلايزر
1805 ـ رله دوبل سوم (در خودر ما موجود نيست)
1304 ـ رله دوبل (در خودرو 206 مالتي پلكس وجود ندارد)
7001 ـ سويچ فشار فرمان هيدروليكي( فقط در خودرو 206 وجود دارد)
BBOO ـ باتري
80 ـ كليد AC كولر
C001 ـ كانكتور اتصال به دستگاه عيب ياب
1120 ـ سنسور ضربه
1313 ـ سنسور دور موتور
1312 ـ سنسور فشار هواي مانيفولد
(در خودرو 206 سنسنور فشار و سنسور دماي هوا در يك مجموعه قرار گرفته است.)
1316 ـ پتانسيومتر دريچه گاز
1220 ـ سنسور دماي آب
1240 ـ سنسور دماي هواي ورودي
1350 ـ اكسيژن سنسور ( فقط در خودرو 206 وجود دارد)
1620 ـ سنسور سرعت خودرو
عملگرها (ACTUATORS) :

C001 ـ كانكتوراتصال به دستگاه عيب ياب
1304ـ رله دوبل
BSI/ 8221 ـ ايمبيلايزر و BSI
1350 ـ سنسور اكسيژن
1210/4315 ـ پمپ بنزين و شناور آن
7210 ـ كامپيوتر راه يابي (GPS) در خودروهاي ما نصب نشده است.
1334 ـ 1331 ـ انژكتورها
1225 ـ استپر موتور ( موتور مرحله‌‌ اي دور آرام)
1135 ـ كويل دوبل
1215 ـ شير برقي كنيستر (در خودروهاي ما وجود ندارد.)
V1300 ـ لامپ اخطار سيستم سوخت و جرقه
4210 ـ دور سنج موتور
80..- كليد AC كولر
1270 ـ گرمكن دريچه گاز ( در خودرو 206 و پيكان انژكتوري وجود ندارد.)
1 ـ رگولاتور فشار سوخت (اين قطعه در خودرو 206 در داخل باك بنزين و روي پمپ بنزين قرار دارد)
2 ـ دريچه گاز
3 ـ مانيفولد هواي ورودي
4 ـ شير برقي كنيستر (در خودروهاي ما وجود ندارد)
5 ـ مخزن كنيستر
6 ـ لوله انتقال بخارات سوخت به مخزن كنيستر
7 ـ باك
8 ـ پمپ بنزين و متعلقات آن
9 ـ لوله انتقال سوخت
10 ـ لوله برگشت سوخت اضافي (در خودرو 206 وجود ندارد)
11 ـ فيلتر سوخت
12 ـ انژكتورها
13 ـ ريل سوخت
توجه: بعد از جدا كردن اتصال مدار سوخت قسمت نري آن را تميز كرده و روي آن را به روغن آغشته نماييد.
پمپ بنزين :
وظيفه پمپ بنزين ارسال سوخت به ريل سوخت است.رگولاتور فشار در مسير ارسال سوخت نصب شده و فشار مدار سوخت را در حد معيني ثابت نگه مي‌‌دارد.شكل فوق پمپ بنزين پژو 206 را نشان ميدهد كه رگولاتور آن بر خلاف ساير خودروهاي انژكتوري در داخل پمپ بنزين نصب شده است.پمپ بنزين داخل باك قرار دارد وولتاژ تغذيه 12 ولت آن رله دوبل از مسير سوييچ اينرسي در زمانهاي زير تامين ميشود:
ـ در زمان سوييچ باز به مدت 3 تا 5 ثانيه
ـ در زمان موتور روشن بطور دائم
فيلتر بنزين :
عنصر اصلي از جنس كاغذ و داراي يك صافي ميباشد.اين فيلترها قادر به تصفيه ذرات 8 تا 10 ميكروني و هر 20000 كيلومتر بايد تعويض شوند. توجه: مطمئن شويد كه فيلتر در جهت صحيح با توجه به فلش نشان داده شده روي بدنه نصب شده است.
شما تيك محل قرارگيري سيستم سوخت رساني:

فایل : 51 صفحه

فرمت : Word

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط